Numărul de pași pe care îi facem în fiecare zi, și nu viteza cu care mergem, influențează mortalitatea

 

Un studiu observațional a descoperit beneficiile mersului pe jos atât pentru femei, cât și pentru bărbați. Indiferent cum reușești să faci asta, încearcă să mergi pe jos în fiecare zi – cu cât mai mult, cu atât mai bine.

Un nou studiu, la care au participat aproape 5.000 de persoane, concluzionează că există o asociere între numărul total de pași pe care îi facem în fiecare zi și riscul de a muri din orice cauză. Astfel, pentru 655 dintre participanți care au făcut mai puțin de 4.000 de pași pe zi, rata de mortalitate a fost calculată la 76,7/1.000/an (în termeni de distanță, 4.000 de pași înseamnă aproximativ 3 km). Pentru cei 1.727 de participanți care au reușit să facă între 4.000 și 7.999 de pași însă, rata de mortalitate a scăzut dramatic la 21,4/1.000/an.

Și mai bine stă următorul grup: pentru cei 1.539 de participanți la studiu care au făcut între 8.000 și 12.000 de pași pe zi, rata de mortalitate s-a situat la 6,9/1.000/an.

Participanții la acest studiu, cu vârste peste 40 de ani, au purtat dispozitive de înregistrare a pașilor făcuți pe parcursul unei săptămâni. Datele au fost colectate în perioada 2003 – 2006 ca parte a unui Studiu privind Sănătatea și Nutriția la nivel Național, după care participanții au fost monitorizați timp de 10 ani, timp în care 1.165 dintre ei au decedat.

În timp ce legătura dintre numărul de pași făcuți zilnic și rata de mortalitate este evidentă, cercetătorii nu au putut face o legătură între mortalitate și intensitatea pașilor (pași pe minut).

trad. Cristian Laurențiu DUMITRU

Sursa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *